December 2009

1 DECEMBER

Tattooo

Nu har jag blivit markerad för resten av livet med en underbar tatto :) ska ta bild och lägga upp senare, tog en men den vart inge vidare.. iaf smärtan va helt ok. Man blev van efter ett tag.
Nöjd kund? Absoluuuuut :)

tänkte bara visa lite kärlek på bloggen eftersom det va ett tag sen :D
tjoolahejsan hoppsan!
4 DECEMBER

Holy night

Är helt klart inne på en blogg torka period.. inte kul :( så min blogg är ingen vidare just nu..
egentligen borde jag vara helt överglad att vi inte har fått snö än, eftersom jag hatar det på ett sätt, men under det senaste dagarna nu när man kommit in i december månad inser jag hur vackert det va att titta ut när man va liten och se all mark och träd täckta med snööö.. gud så underbart! då va vinter och julen som bäst! så jag HOPPAS verkligen att jag får se en sådan vacker jul med mycket snö i år.. vilket känns så himla långt borta.. trodde aldrig jag skulle säga detta men jag saknar SNÖÖÖN... :(
9 DECEMBER

After rain comes sunshine

shit vad tiden går snabbt.. nu närmar sig 2009 till sitt slut och 2010 får sin start.. tänk på vilka mina nyårslöften ska vara detta år.. hmm... tufft.. vet inte hur man ska avrunda 2009.. vissa har haft världens bästa år och andra inte.. jag har nog haft mina uppgångar och nedgångar i år.. livet ler inte alltid men vafan mycket beror på vad man själv gör det till.. även fast mkt skit kan hänt/händer under detta år har jag fortfarande mina underbaraste familj och vänner kvar.. det som egentligen betyder något och som man aldrig förlorar.. hur många år som helst kan gå förbi men dem förblir alltid..
konstigt nog så har sommarn inte varit min höjdpunkt på året, vilket brukar vara det för alla.. utan alla månader förutom sommarn har varit mina bästa! eller jan-feb var dom bästa! helt klart.. jag befann mig i chile då med mina underbaraste släktningar som jag saknar så himlaaaaaaaaaaaa mycket! och sen har vi ju sept månad då typ allt förändrades.. åkte till Miami och träffade min kusin och hennes familj som jag inte ens "kände" eftersom sist var när jag gick runt i blöjor liksom.. underbart var det... och så jag lärde känna massa underbara personer under sept-october..... de var nog här mina tider som "partypingla" började haha
sen har vi november... hmm detta kan nog vara en mindre bra månad.. mina två pungpinor for iväg till norge fast det är ju inte för evigt men iallafall.. känns konstigt att inte ha dom ett cp sms iväg från dig.. och min gaaaaaaay tracy åkte iväg till chile samma månad i 5 MÅNADER och på min födelsedag också :( fast det firade vi innan hon åkte men iallafall... sen har väl slutet av november och början av dec varit lite upp och ner.. inte särskilt underbar och inte skit heller.. ganska lagom.. vi får se hur dessa sista veckor blir då allting avgörs hur året ska sluta.. hmm:/
plus att 4 personer till i min omgivning har begett sig utomlands ett bra tag :( fuck fuck fuck..

herrejädrans vilket inlägg jag fick till..

9.12.09

Chileeee 08/09






10.12.09

The game isn't over until I say it is.

Fånga dagen !

Det är under såna här perioder man inser vilka som är dina riktiga vänner! snaaaaaaaart snaaaaart snaaaaaaaaart... undra vilka äventyr jag ska bege mig på härnäst.. har så mycket tankar att jag babblar om allt o inget.. så no more talk for me.. let the music speak!
mitt nya motto FÅNGA DAGEN!
15 DECEMBER

happy moments

Beeeeeeeeeby Bastian is on his waaay to this wooorld <3<3 haappy happy happy älskar diiiiiiiiiiig redan :)

snart kommer mina små pinglor hem, ska bli super duper mega dunder kul att träffa dom igen!
15 DECEMBER

tiden bara gååår...

Jag önskade mig snö för några dagar sen... o vad har jag fått? SNÖ !!!! i mängder.. idag har det snöat hela dagen typ. gillar att nästan alla uppdaterar sina statusar på fejan om snön.. antingen hatar man snö eller älskar det. fast jag har nog hittat ett mellanting.. bra va? hur länge sen vare inte man såg marken och träden med snöööö.. LÄNGE! .
bättre tider är påväg! det känner jag nu.. allt känns bättre.. sakta men säkert.

känner hopp. känner lust. känner hunger. känner glädje. känner kärlek.

17.12.09

Let it snow, let it snoooow

Man slutar aldrig lära känna folk.
Så sant.. shit vilken dag igår.. tror jag aldrig varit i mer chooock! men men saker som händer och sånt lär man sig av. Right?
Gud, kan fortfarande inte förståååå hur mkt snö det har kommit till vårt kära land. Länge sen man såg så pass mycket. De har snöat så pass att alla bussar har dragits in i södertälje? Om tågen går vet jag inte ens. vill jag veta? förmodligen inte.. jag menar, om dom vet att det alltid blir strul med bussarna och tåg när det kommer snö, varför inte redan vara förberedd ? Istället för att all kaos kommer på samma gång. Jag skulle inte vilja arbete för SL just nu iaf haha.
Skorpionen lämnar ingen oberörd. En kraftfull personlighet med ett rikt inre liv. Skorpionen har en tendens att gå till ytterligheter, svart eller vitt, antingen eller. Skorpionen är ett vattentecken. Det betyder att det finns mycket känslor bakom ytan. En samlad, behärskad fasad men ett stormigt, passionerat inre. I relationer och samarbete är Skorpionen tydlig och viljestark. En målmedveten natur som inte glömmer vare sig en väntjänst eller en oförrätt.

Skorpionen stimuleras av utmaningar och är djärv och strategisk. Spänning och dramatik lockar denna hemlighetsfulla natur. God organisationsförmåga hör till bilden och kapacitet att metodiskt genomföra sina planer. Skorpionen är utforskande och analytisk, ofta en god människokännare. Omgivningen behöver inte berätta så mycket, Skorpionen vet ändå och kan stundtals ana sig fram genom tillvaron. Få ting undgår Skorpionens skarpa blick. Ett intresse för psykologi och existentiella frågor hör till bilden, likaså finns en stor potential på det kreativa området. Alla former av problemlösning fascinerar Skorpionen.

Planeten Pluto styr över Skorpionens tecken. Det ger sig tillkänna bland annat genom ett stort kontrollbehov. Skorpionen är viljestark och vill helst ha distans till omgivningen och kontroll över sin livssituation. Skorpionen är känd för att alltid ha en dold reservplan, och får ofta ett liv med spännande möjligheter och dramatiska vägskäl!

22.12.09

Today is a good day

Inte mycket att säga.. förutom att ääääääntligen har det varit en sinnessjuk BRA dag! idag gav jag mig på bakning också.. hmm.. vad ska vi säga? Inte min grej, fast jag lyckades med lite hjälp av min söta mami såklart.. :) snart är det juuuuuuuuul och absolut inget kan få mig på dålig humör idag.. cuz TODAY IS THE BEST DAY ! wwooopp wooop
24 DECEMBER

Ho ho ho merry christmas.. feliz navidad !

Goooooooooooood jul allihopa!.. passade på att slänga ihop ett inlägg medans jag tagit en paus av all ätandet haha.. guuud va gott det kan vara med mat.. dock kommer jag gå upp 5 kilo på en dag.. inte okej! med tanke på att nyår kommer också.. tog bilder på våran "fina" julgran och min julkalender som jag faktiskt lyckades öppna dag för dag haha..
Den här helgen kommer nog bli bra.. JUSTE! mina finaste amanda o jempa har kommit hem för lite sverige besök ! hur härligt som helst! man inser verkligen vad man har vid sin sida när det försvinner :( .. varför ska man alltid på så fundersam just de två sista veckorna i dec...? julen och nyår kanske? .. nej imorrn ska jag ta igen för den här veckans bajs moment och på lördag.. jaa lördag är en speciell dag... fast de tar vi sen... iaf ska sluta babbla och säga GOOOD JUUL !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0